Activitat 1 Aula de
música Virtual
Descarrega un sonómetre
i pren mesures de soroll diàries a les 20h desde casa teva.Anota el
pic màxim i realitza una gràfica.Un
cop tinguis les dades (mínim 15 dies) contesta les següets
preguntes:
1.Quin dia és el màxim?Quants
decibels has registrat?
2.Quin dia és el mínim?Quants
decibels has registrat?
3.Realitza la mitjana de decibels al
llarg de tota la mostra.
4.Relaciona el màxim amb les notícies
del dia que hagis escoltat.
5.Llegeix l´article
i relaciona el nivell mitja de soroll amb la taula que hi apareix.
6.Escriu 5 líneas amb les conclusions
que hagis tret d´aquesta activitat.
Activitat 2 Aula de
música Virtual
Descarrega
l´aplicació autorap
al mòvil.Escolleix cinc o més paraules de la llista que hi ha a
continuació i escriu en un full dues frases amb rima.Pràctica amb
el programa i quan ho hagis fet cerca el grabador de sons o
l´audacity,
si ho fas amb l´ordinador
et serà més fàcil editar
el so,i graba la millor versió que hagis aconseguit.Selecciona
tot l´audio i normalitzal.També cal que fagis un fade inicial i un
fade final.Exporta el fitxer a wap i/o mp3.Envia el resultat al teu
professor de música.
Paraules clau:armonia,"el teu institut",classe,company,confinament,coronavirus,"el teu poble o ciutat",institut o escola,música,rock.
Activitat 3 Aula de música Virtual
Per
a fer aquesta activitat haurem de fer 10 fotografies dels
instruments musicals que tenim a casa.Les fotos han d´estar en bones
condicions de llum i enquadrament,pertant es rcomana fer-ne vàries
de cada instrument per tal d´escollir la millor.Si tenim tants
insrumens musicals,els fabricarem
amb els materials que tinguem a l´avast.Un cop tinguem les fotos
seleccionades les passarem a l´ordinador i farem un museu
virtual.Per aconseuir una bona representació dels instruments
musicals caldria reunir instruments de corda,vent,percussió i
elèctrònics.Utilitza la teva imaginació per a que hi hagi com a
mínim un representant de cada familia.
Activitat 4 Aula de música Virtual
Creació
d ´un joc.Haurem de pensar 10 o més preguntes curtes amb la
resposta d´una paraula i escriure-les en un document de text de la
seguent manera:”pregunta 1*resposta”.Un cop les tinguem fetes
només caldrà copiar-les i enganxar-les amb la seguent aplicació.Ara
només caldrà fer unes partides amb els diferents formats de jocs i
ja haurem creat un joc.Recorda anotar la contrasenya per si has de
fer alguna modificació.A més d´enviar-lo al professor,pots
enviar-lo a algun company a veure si et supera en puntuació.Exemple
Activitat 5 Aula de música Virtual
En
aquesta activitat haurem de fer una composició musical amb el
programa incredibox.Primerament
hauràs d´escollir quina de les set versions s´adapten a les teves
preferències d´estil.Prova-les sense pressa fins que et decideixis
per una.Fes una prova i intenta no saturar el so.Interessa que hi
hagi canvis i que aquests es puguin apreciar.Reservat la part més
interessant a partir del minut 2.Un cop ho tinguis clar,grava la teva
composició de 3 minuts i quan acabis omple els tres rectangles que
apareixen amb el teu nom de DJ,titol de la peça i a qui va
dedicada.Ara pots copiar l´enllaç que et dona
“incredibox.com/mix/bccfd055291cf4d0c444-v7”
per tal d´enviar´lo al teu professor.Aquí tens un exemple.
Activitat
6 Aula de música Virtual
Per a aquesta activitat hem de pensar un nom de màxim sis lletres
per tal de fer una petita illa musical on els cotxes faran
sonar els diferents elements d´una manera sequèncial i
aleatòria.Cal que practiquis una bona estona i miris els exemples
fets per altres usuaris.Pots potenciar l´estètica i la música fins
a nivells espectaculars.Hauries de fer dues ciutats,una amb les
lletres del teu nom i l´altre amb el nom del teu grup o banda de
rock imaginari.Aqui tens el meu exemple,es
valorarà la qualitat de la creació musical que generis.És
recomanable provar tots els sons i totes les modificafions que en
podem fer (altura,figura musical,timbre,...). Un cop acabat,fès una
captura de pantalla i copia l´enllaç generat.Envia els resultats al
teu professor.Bona sort!