GRAVACIÓ D´UN TEMA PROPI
Autor: Jordi R. | Àrea: MÚSICA Nivell: ESO |
INTRODUCCIÓ | Haureu de realitzar una gravació amb el programa Audacity. |
TASCA | Cadascú haurà de presentar dos fitxers amb format wap amb el nom alumne a la sessió posterior a aquesta presentació. Exemple: Fitxer 1:jordi.wap1 Fitxer 2:jordi.wap2 |
PROCÉS | 1.Per a realitzar la feina cal obrir un nou fitxer amb el programa Audacity i enregistrar entre 2 i 4 minuts amb un instrument que tinguem a l´avast. 2.Editar la mostra. Si no queda prou bè caldrà repetir la gravació.Un cop fet cal seguir aquest passos; A)Eliminar el sorols del principi i del final.Seleccionar tot i NORMALITZAR.Amplificar si és necessari. B)Fading d´inici i fading final. C)Treure el soroll de fons (veure videoclip tutorial 2) D)Afegir una nova pista i enregistrar una segona veu amb un instrument de percussió.Fer passos A-B-C amb la nova pista. Ara ja podem guardar i anomenar el primer fitxer. 3.A partir d´aquest,farem un minim de 3 efectes i 3 pistes,ho manipulem i ho guardem com a nom.wap 2 |
RECURSOS | Pots utilitzar instruments propis(flauta,veu,percussió corporal,...)o utilitzar alguns d´aquí.Consells pràctics: PIANO:és difícil seguir el ritme,utilitza notes llargues - ORGUE:utilitza 3 loops i no ho sobrecarreguis - /piano/sax.htmBATERIA:marca el bombo i el charles per tenir una base. - PIANO - http://www.musipedia.org/musipedia.swf ORGUE - http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music BATERIA - http://www.lumenstudios.com.br/batera_virtual.htm |
AVALUACIÓ | Escoltarem els fitxers 1 i posarem nota. Els 3 fitxers 2 més interessants els escoltarem a classe. El resultat dels fitxer 1 farà mitja amb la nota que del professor. |
CONCLUSIÓ | Els 3 treballs més interessants serviran per fer una cançó on participi tota la classe.Algunes gravacions ja les podeu escoltar a GRAvACIONS HISTÒRIQUES(foto b/n classe) i el resultat és prou bo,a més ens vàrem divertir. |
CRÈDITS | Podeu utilitzar altres seqüènciadors sempre i quant estiguin al blog de l´aula de música QUATRIVIUM. http://quatrivium.blogspot.com/ JORDI R |